Pedagogical strategy aimed at teaching performance at the National Air Force Academy, Angola
Pedagogical strategy aimed at teaching performance at the National Air Force Academy, Angola
Keywords:
pedagogical strategy, professional and human improvement, pedagogical practice, good teacher performance frameworkAbstract
The teaching performance of the military requires a special look, since along with military sciences other branches of knowledge related to pedagogical work are developed. Although the teachers of these institutions manage to transmit their knowledge and life experience, there are still insufficiencies that limit the execution of professional functions. Therefore, this article aims to demonstrate the importance of scientific research on teaching performance as a pedagogical process, for the evaluation of professionals in the Military Academy of the Air Force of the Republic of Angola based on the relevance of the pedagogical strategy that is proposed, based on a professional approach. In it, the actions for improvement, training and methodological work are articulated on the basis of the proposal of a framework of good teaching performance as a permanent exercise of reflection, self-diagnosis and self-evaluation of the pedagogical practice in the academy. The introduction of partial in practice reveals a significant contrast with the reality that gave rise to the study, an aspect that augurs superior results in the pre-experiment planned as its closure.
Downloads
References
Añorga, J. (2014). La Educación Avanzada y el Mejoramiento Profesional y Humano. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=360634165003
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Octavio Bras

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Horizonte Pedagógico es una revista Open Access, lo que quiere decir que todo su contenido es accesible libremente sin cargo para el lector o su institución. Los usuarios están autorizados a leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o enlazar a los textos completos de los artículos de esta revista sin permiso previo del editor o del autor, de acuerdo con la definición BOAI de open access. Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: Los autores conservarán los “Derechos de autor” y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo. La revista se encuentra protegida bajo una licencia internacional de Creative Commons Attribution License Atribución 4.0 Internacional (CC BY NC 4.0), que permite a otros compartir (copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y construir a partir del material), para cualquier propósito, incluso comercialmente. Bajo las siguientes condiciones: atribución (usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios y no comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la revista o el autor de la publicación.