Algunos problemas teóricos y metodológicos en la investigación científica de la dirección en educación

Some theoretical and methodological problems in the scientific research of the directorate in education

Authors

  • Daisy Pérez Mato Universidad de Ciencias Pedagógicas “Enrique José Varona”

Keywords:

investigación científica, Dirección en Educación, problemas teórico-metodológicos

Abstract

El principal objetivo de este trabajo es proponer alternativas de solución para algunos de los problemas más frecuente en la investigación científica de la dirección en educación. Se presentan varios problemas de orden teórico y otros que aparecen en el plano metodológico y se exponen soluciones a la luz del Materialismo Dialéctico como filosofía marxista y concepción del mundo, que fundamenta metodológicamente esta disciplina científica, con la intención de vigorizar el rigor científico en la metodología de la investigación en la dirección de las instituciones educativas

Abstract:

The main objective of this work is to propose alternative of solution for some of the most frequent problems in the scientific investigation of the educational management. Several problems of theoretical order are presented and the light of the Dialectical Materialism as Marxist philosophy and conception of the world expose others that appear in the methodological plane and solutions. This is the methodological base of this scientific discipline, with the intention of invigorating the scientific rigor in the methodology of the investigation in the Manager of the educational institutions.

Keywords: scientific investigation, Educational Management, theoretical-methodological problems

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-06-19

How to Cite

Pérez Mato, D. . (2018). Algunos problemas teóricos y metodológicos en la investigación científica de la dirección en educación: Some theoretical and methodological problems in the scientific research of the directorate in education. Pedagogical Horizon, 7(2), 3–14. Retrieved from //horizontepedagogico.cu/index.php/hop/article/view/58

Issue

Section

Aula Abierta