The scientific article for the Pedagogical Horizon magazine
The scientific article in the journal Horizonte Pedagógico
Keywords:
scientific article, scientific journalAbstract
The challenges of publishing a scientific article with quality and that corresponds to the current requirements of good practices, taking into account that today the selection processes of an article are more rigorous in terms of the level of scientific contribution, impact of its content and the use of citations, have made us think about the need to make it easier for our users to publish their contributions with the least number of errors in their writing. In this article we base ourselves on the methods of the dialectical materialist philosophy, for this we use the theoretical methods: the analytical-synthetic, the inductive-deductive and the historical-logical analysis, of the empirical methods: the external and open observation, and oral feedback, as a pedagogical test. From the experience of more than 5 years, it is a simple and updated guide to improve the writing of scientific articles and that allows us to socialize with our teachers and researchers, so that they write clearly and that they comply with the requirements of our editorial policy, We provide state-of-the-art tools in high-impact journals for their visibility and positioning in academic social networks and validation sources.
Downloads
References
Contreras, A.M, & Ochoa Jiménez, R. J. (2010). Manual de Redacción Científica. Guadalajara: Ediciones de la Noche. México.
Day, R.A. (2005). Cómo escribir y publicar trabajos científicos. (Tercera edición en Español). Waschington, DC: Edit. Publicación científica y Técnica Nº 598.
Lam Díaz, R. (2016). La redacción de un artículo científico. Revista Cubana de Hematología, Inmunología y Hemoterapia , V-32, Nº 1 págs. 57-69.La Habana. Cuba.
Mari Mutt, J. A. (1998-2013). Manual de redacción científica. Mayaguez. Puerto Rico. Ediciones Digitales.
Nocedo de León, I. “y otros” (2020). Metodología de la investigación educacional. (Parte II) Ed: Pueblo y Educación. La Habana, Cuba.
Pérez Rodríguez, G. “y otros” (2020). Metodología de la investigación educacional. (Parte I) Ed: Pueblo y Educación. La Habana, Cuba.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 María Luisa Martín Herrera, Luis Angel Santana Garriga

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Horizonte Pedagógico es una revista Open Access, lo que quiere decir que todo su contenido es accesible libremente sin cargo para el lector o su institución. Los usuarios están autorizados a leer, descargar, copiar, distribuir, imprimir, buscar o enlazar a los textos completos de los artículos de esta revista sin permiso previo del editor o del autor, de acuerdo con la definición BOAI de open access. Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos: Los autores conservarán los “Derechos de autor” y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo. La revista se encuentra protegida bajo una licencia internacional de Creative Commons Attribution License Atribución 4.0 Internacional (CC BY NC 4.0), que permite a otros compartir (copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y construir a partir del material), para cualquier propósito, incluso comercialmente. Bajo las siguientes condiciones: atribución (usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios y no comercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la revista o el autor de la publicación.



















